" Ya Allah, bahawasanya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikan itu ialah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindungan Mu.

Ya Allah jika rezekiku masih diatas langit, turunkanlah dan jika ada di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar mudahkanlah, jika ia (dari yang) haram maka sucikanlah, jika masih jauh dekatkanlah,

berkat waktu Dhuha, Keagungan, Keindahan, Kekuatan dan Kekuasaan Mu,

limpahkanlah kepada ku sepert kau limpahkan kepada hamba-hamba Mu yang saleh ."

Wednesday, November 23, 2011

Service campaign Perodua

Pekara ini ramai yang tidak mengetahui atas sebab cara penyebaran maklumat olh Pihak Perodua yang tidak efective bagi setiap service campaign. Adakah anda semua tahu apekah itu service campaign?

Service Campaign ialah bermaksud kempen servis bagi kereta perodua anda yang terpilih disebabkan masalah semasa Production di kilang. Service campaign ini adalah secara percuma dan perlu membuat temujanji agar part yang hendak ditukar itu dapat disediakan untuk kereta anda semasa anda datang untuk membaiki kereta anda.(begitu juga untuk service biasa kereta anda).

Antara Service campaign yang sedang berlaku di setiap Pusat Service Perodua ialah penukaran steering coolum viva, Stering noise myvi lagi best or lagi power lagi best(D54T) dan windshield moulding myvi D54T. Tidak lupa juga Wire connecter test myvi D54T dan stay assy back door myvi D96T (1.3).

Tq =)

2 comments:

  1. Kalo bonet blk myvi facelift 2008 kdg2 xleh tutup rapat n lampu bumbung slalu bkelip knp ye? ade masalh pd bonet lock tu ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. masalah pada pad lock bonet awak tu. kene cek dan baiki. kalu perlu tukar, awk kene tukar.
      lampu bekelip2 sbb bonet kereta tidak rapat dan sensor begerak2 masa tgh drive.

      Delete