" Ya Allah, bahawasanya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikan itu ialah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindungan Mu.

Ya Allah jika rezekiku masih diatas langit, turunkanlah dan jika ada di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar mudahkanlah, jika ia (dari yang) haram maka sucikanlah, jika masih jauh dekatkanlah,

berkat waktu Dhuha, Keagungan, Keindahan, Kekuatan dan Kekuasaan Mu,

limpahkanlah kepada ku sepert kau limpahkan kepada hamba-hamba Mu yang saleh ."

Tuesday, January 5, 2010

Mod Upgrade for my VIVA

Setelah menggunakan kereta viva ini selama setahu lebih..baru la aku nk upgrade viva nih..mule2 sekali aku pasang oil catch tank untuk tujuan pembakaran yang bersih...harga utk benda dlm likungan RM90 sahaja...lps tu aku tukar spark plug viva ni kpd spark plug iridium...dlm rm 160 je 4 biji...mmg best..utk tmbh power and save minyak kete...x cukup lg utk performance kete tuh..aku pasang voltage stabilizer with 5 point grounding...jenama pivot..blue rizen..dlm rm250 je..klu pandi cari..blh dpt dlm rm100 je...fungsi VS ni byk..salah satunye ialah menstabilkan voltan dln kete viva lebih2 lg klu pasang sound system yg power2...than psg hid kt lampumesti current kt kete tu tak cukup..so kena la pasang Voltage Stabilizer nih...

Sekarang memang rase perbezaan kat kete aku...first..jimat minyak dlm 30%, kete tmbh pikup...sond pun bertambah sedap bila buka speaker kuat2...smpi skrg tak pecah2 lg bunyi speaker standard aku tuh..hahaha....

3 comments:

  1. kt sc ade jual iridium spark plug ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada,rm45 utk 1biji.so 3x45=135.kalau xsilap sy la.ini harga utk viva.myvi n alza mahal ckit sbb jenis lain dr segi saiz.
      tq

      Delete
  2. Assalam..en.fahmi...please add sy kat fb...brokenheart5890@yahoo.com..

    ReplyDelete